Kolonia ze Świecia w Pieszycach

PODZIEL SIĘ

Trwa partnerska wymiana kolonijna pomiędzy Pieszycami i Świeciem. Od 1 lipca w naszej gminie przebywa 36 dzieci z partnerskiego miasta.

W wypoczynku uczestniczy 36 osób (12 chłopców i 24 dziewczyny) w wieku 10 – 14 lat i jeden sześciolatek.

swiecie_b

Dzieci w czasie kolonii mają zapewniony szereg atrakcji. W Pieszycach zwiedzały kościół pw. św. Jakuba i św. Antoniego. Miały możliwość zobaczyć pieszycki zamek i poznać trochę naszej historii. Jeden dzień poświęciły na wejście na Wielką Sowę, która zrobiła na nich niesamowite wrażenie, a z jej szczytu mogły podziwiać malownicze krajobrazy Gór Sowich. W upalne dni dzieci ze Świecia korzystają z basenu w Pieszycach. W czasie wycieczek dzieci miały okazje zwiedzić miasta takie jak Bielawa, Jawor i Dzierżoniów. We Wrocławiu zwiedzali Zoo, pływali po Odrze i wędrowali ścieżkami Wulkanów. Byli również w Głuszycy w kompleksie Rise, w sztolni Osówka, w której poznały historię naszych terenów z czasów II wojny światowej. W Złotoryi zwiedzili muzeum złota. W wolnym czasie opiekuni zorganizowali wiele konkursów plastycznych, maratonów gier i filmów. Nieobeszło się bez pasowania na kolonistę.

W planach dzieci mają jeszcze zdobycie Śnieżki połączone z piknikiem na górze oraz zwiedzanie Jaskini Niedźwiedzia. Grupa odwiedziła także Urząd Miejski w Pieszycach, a w czwartek odbędzie się wspólne z Burmistrzem Miasta Pieszyce pożegnalne ognisko.

Opiekunami kolonistów są: kierownik Svetlana Konorska wraz z Lidią Hammer i Agnieszką Samrau. Zakończenie wypoczynku w sobotę 12 lipca.

A jak podoba się dzieciom? Oto ich odpowiedzi:

Adrian: Podobało mi się chodzenie po górach. Byliśmy na Wielkiej Sowie, gdzie mogliśmy wejść na wieżę widokową i podziwiać ładne widoki. A wieczorem mogliśmy zrobić wspólne ognisko.

Dagmara: Najbardziej podobała mi się wieża widokowa na Wielkiej Sowie oraz zwiedzanie kościoła Św. Jakuba o którym opowiadał nam ksiądz.

Ania: Jest tu bardzo ciekawie. Bardzo interesujące miasto, jest tu wiele pięknych widoków. Wielkie wrażenie zrobiła na mnie Wielka Sowa, mogłam podziwiać widoki z wieży widokowej. Pieszyce mają piękne kościoły i zamek.

Kamila: Byliśmy w Pieszycach, Dzierżoniowie i w Bielawie. We Wrocławiu pływaliśmy po Odrze, zwiedziliśmy Zoo i wędrowaliśmy na szlaku wulkanów. Jestem bardzo zadowolona, chciałabym tu zostać dłużej.