Dzierżoniowski Tygodnik Powiatowy

Dzierżoniowski Tygodnik Powiatowy

35
8
PODZIEL SIĘ

Z piątkowego wydania Dzierżoniowskiego Tygodnika Powiatowego można dowiedzieć się m.in.:

                                                                                           – TEMAT Z 1 STRONY –

Strona 1

– „PROSZĘ KOMISJĘ TYLKO O MIESZKANIE” –

Dwudziestodwuletnia Ewelina Kowalec przeżyła w swoim krótkim życiu prawdziwe tragedie. Sześcioletnia dziewczynka, której świat runął znalazła się w rodzinie zastępczej. Po tragicznej śmierci ojca, który podpalił się i zmarł w szpitalu, matka dziewczynki borykająca się z alkoholizmem zostawiła ją – podobnie jak dwie pozostałe siostry.

Kilkuletnia Ewelina została przewieziona przez babcię z Bytomia do Bielawy. Trafiła do wujostwa, do Teresy i Zdzisława Sieczka. Ci bez zastanowienia przygarnęli skrzywdzone dziecko, następnie adoptowali, wychowując jak własną córkę.

Ewelina

Dziewczyna z lat spędzonych z matka pamięta tylko alkohol, kłótnie i pacierz, którego nauczyła ją matka: prośba do Aniołka o więcej alkoholu.

Ewelina do naszej redakcji zgłosiła się jednak z jednego ważnego powodu – od czterech lat bezskutecznie stara się o przydział mieszkania przez Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych w Bielawie. Dziewczyna nie znając do końca swoich praw, nie wiedziała, że do 21 roku życia miała pierwszeństwo w przydziale mieszkania, ponieważ była wychowywana w rodzinie zastępczej.

Str. 4

– PKS DZIERŻONIÓW NIE WYKONUJE KURSÓW! –

Dzierżoniowski PKS od lat boryka się z poważnymi problemami. W grę wchodzą finanse, kradzieże paliwa, brak profesjonalizmu, czego efektem jest objęcie przedsiębiorstwa masą upadłościową. Mimo to przewoźnik działał, wciąż dowożąc mieszkańców powiatu przynajmniej w kluczowe miejsca, czyli np. do Wrocławia.

PKS  (2)

Kilka dni temu sytuacja ta zmieniła się całkowicie. PKS-y z Dzierżoniowa do Wrocławia przestały jeździć.

Inspekcja Transportu Drogowego 23 kwietnia przeprowadziła kontrolę na trasie Dzierżoniów – Wrocław. Ta wykazała, że przewoźnik PKS Dzierżoniów wypuścił na trasę kierowcę w autobusie, który nie miał zezwolenia na wykonywanie takiego kursu. Okazało się, że większość kursów wykonywanych prze firmę nie ma prawa być realizowanych – syndyk nie zadbał o przygotowanie dokumentacji do Urzędu Marszałkowskiego, która to instytucja wyraża zgodę na prowadzenie transportu zbiorowego.

Stanisław Hetman podkreśla, że jako syndyk masy upadłościowej nie musi prowadzić tej działalności, jednak Staroście dzierżoniowskiemu bardzo zależało na tym by PKS funkcjonował i dlatego przedsiębiorstwo wciąż działa. W tym roku problemy z wnioskami są na tyle duże, że mężczyzna zastanawia się co dalej zrobić. Problemy administracyjne doprowadziły do wstrzymania kursów – a co za tym idzie – brakiem pracy dla kierowców.

Zdaniem syndyka, to celowe działanie, a na dzierżoniowskim PKS-ie testuje się nowe zasady.

Wniosek o wydanie nowego zezwolenia wpłynął do UMWD we Wrocławiu w dniu 04.03.2014 r. Do dnia dzisiejszego wniosek nie został uzupełniony przez przewoźnika o wymagane przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 ze zm.) zgody na korzystanie z przystanków zlokalizowanych na w/w. linii komunikacyjnej – takie stanowisko ma Wojciech Świnder Dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

Str. 2

– POMYSŁ JEDNOCZY BIELAWIAN – POCIĄGIEM DO WROCŁAWIA-

Tydzień temu ruszyła społeczna akcja, którą popiera już blisko pół tysiąca osób. Pomysł połączenia Bielawy ze stolicą Dolnego Śląska

Patryk Hałaczkiewicz
Patryk Hałaczkiewicz

stał się powodem do rozważań o możliwościach, finansach i celach organizatorów akcji. Czy jest to możliwe?

Pomysłodawca akcji informacyjnej zapewnia, że jest. Jest nim Patryk Hałaczkiewicz. Bielawianin, który uruchomił akcję społeczną po to, by jak mówi – pobudzić społeczeństwo do działania. Wierzy, że kolej do Bielawy ma szansę wrócić, a dzięki temu miasto stanie się bardziej atrakcyjne dla odwiedzających. Dla samych bielawian ma to być doskonała okazja do podniesienia poziomu życia poprzez dostępność pobliskich miast, bielawianie mogliby dojeżdżać choćby do pracy.

Organizator akcji wierzy, że pomysł jest jak najbardziej możliwy nie tylko spowoduje to większy ruch pomiędzy miastami, ale też znacząco wpłynie na rozwój turystyki. W dokumentach strategicznych Województwa Dolnośląskiego plany kolejowe są, ale dotyczą miast bliskich Bielawie, nie jej konkretnie. Patryk Hałaczkiewicz postanowił to zmienić

– Czytałem strategię rozwoju Województwa Dolnośląskiego, w jedynym z punktów znalazła się modernizacja wielu linii kolejowych m.in. Wrocław – Świdnica – Dzierżoniów. Stacja przesiadkowa ma być zaplanowana w mieście obok, czemu więc nie przedłużyć tego do Bielawy? To był bezpośredni impuls do podjęcia działania. Nie jesteśmy na peryferiach województwa, jesteśmy jego integralną częścią.

Kolej dla Bielawy (1)

Str. 6

– KANONIZACJA PAPIEŻY JANA PAWŁA II I JANA XXIII-

W najbliższy weekend w Watykanie będzie miało miejsce długo oczekiwane wyniesienie na ołtarze Polaka, który w sercu swoich rodaków już od dawna jest świętym. Jan Paweł II czyli Karol Wojtyła, był papieżem polskich serc. Dzięki niemu i przez niego wiele ważnych, historycznych wydarzeń potoczyło by się zupełnie inaczej. Swój pontyfikat oddał Maryi, Totus Tus, to słowa, które każdy z nas zna doskonale.

Kanonizacja papieży 2014.04.22-01

Papież JAN PAWEŁ II wraz z papieżem Janem XXIII zostaną ogłoszeni świętymi w niedzielę Miłosierdzia Bożego 27 kwietnia 2014 roku.

Dla Proboszcza Edwarda Dzika niedzielna kanonizacja jest doskonałą okazją do zbliżenia się wiernych do Kościoła. W swojej parafii Prałat zadba o wyjątkowe przygotowanie mszy świętej. W Pieszycach pośród wiernych rozniesiona zostanie Kanonizacyjna Iskra Miłosierdzia, która 30 marca 2014 roku w czasie Mszy św. o godz. 10 w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w krakowskich Łagiewnikach została przekazana delegatom z całego kraju. Specjalny lampion jako pierwszy odebrał prezydent RP Bronisław Komorowski. Obok służb medycznych, policji, wojska, Straży Pożarnej, Służby Więziennej, Caritas Polska, zakonów, organizacji harcerskich i mediów oraz grup młodzieżowych lampiony otrzymali delegaci wszystkich diecezji. W grudniu 2003 r. Jan Paweł II pobłogosławił ogień, który od tamtej pory pali się nieustannie pod obrazem Jezusa Miłosiernego w łagiewnickiej świątyni. Iskra zapłonie więc również u nas.

Str. 12 -13

PONADTO:

– Z życia powiatu z przymrużeniem oka – ciekawostki w humorystycznej formie pisane przez Redaktora Piotra Laskowskiego

– Gimnazjaliści z powiatu dzierżoniowskiego pisali egzamin

– Dzierżoniowscy radni odpowiadają na nasze pytania

– Dotacja na kościół pw. św. Jerzego – niezwykła inicjatywa w Dzierżoniowie

– Weekendy XXL – felieton Marzeny Zdolskiej

– Informacje sportowe i kulturalne!

Zapraszamy!

8 KOMENTARZE

  1. Z koleją nie ma szans, coś koło roku temu Pan Burmistrz nie podjął tematu utrzymania linii i linia została skasowana. Tzn.fragmentarycznie tory są, ale można je traktować jako ozdoba krajobrazu, pod względem prawnym trzeba by kłaść całkiem nową linie ze wzmacnianiem podbudowy, nowymi podkładami, urządzeniami itd, itp. Tego nikt nie robi, to są miliony, grube miliony. I po co, żeby do Wrocławia 4,5 godziny jechać? Bo lwia część trasy to prędkość podróżna max 30 km/h.

    • Zupełnie realne. Dzierżoniów ma mieć stację przesiadkową więc Bielawa jak najbardziej również może się dołączyć. To tylko 6 km.

    • Wody w zbiorniku też nie może być, bo burmistrz się już tą sprawą zajął? 😉
      Ale faktycznie, z taką ręką niech Pan burmistrz lepiej się za kolej nie bierze. Może wtedy się uda.

      Jeżeli kilkadziesiąt tys. mieszkańców nie jest w stanie wymóc remontu 6 km torów, to znaczy że faktycznie nadajemy się tylko do płacenia podatków.

Comments are closed.